framsteg i shapingen

körde lite lydnad här på kvällskvisten.
Gissa om det var två som var taggade eftersom dem inte gjort något på hela dan!! =)
Neo backar spontant utan hjälper och bjuder även på ligg när jag hukar mig, han håller i en spårpinne i tre sekunder och har världens kontakt i fotposition trots att jag har en godis bakom huvudet på honom!
Bea har under hösten visat mer och mer att hon tycker lydnaden är rolig igen!
Hon bjöd på sitt, ligg, fot och backa (skallgivning oxå men det får hon inget för så det plockar hon bort ganska snart).
Hon grep apporten jätte fint och lyfte huvudet utan tugg, samt kunde hålla fast apport utan tugg, i fotposition, med kontakt, när jag drog i apporten med min hand i ena kulan!
E så stolt över mina små liv, båda två har gjort stora framsteg under hösten!
Kanske skulle ett 1:a pris i lkl 2:an inte vara så långt bort för Bea, med hennes  gnista!

Kommentarer
Postat av: Noelle

Hej vart kommer din lille malle ifrån?
Alltid kul med nytt mallefolk=)
Noelle

2006-12-14 @ 23:08:32
URL: http://malleagarare.aktivhund.se
Postat av: Anna & Arvid

Härligt med bra träning! Klart att Bea Bus klarar ett 1:a pris i II:an! Kör hårt!!!

2006-12-15 @ 08:16:43
URL: http://www.malardalenshundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0