asfaltsspår och gallertrapper, skitig bil och en riktigt go vän!

Igår gick i spårets tecken.
Var ute med Pia, en vän som ockå har mallar.
Bea fick ett ängsspår till att börja med, med 90graders vinkel, trappa och vindsnurr (som du brukar vara mellan skogsdungarna på ängen). Kommer ihåg när jag la spår på samma plats för ett år sedan, då hade hon jätte svårt för vindsnurren men nu fixa hon det jätte fint med trappan mitt i =)
Hon markerade två föremål av tre, F1 tennisboll F 2 skinnbit F3 boll på snöre.
Neo har en klantig matte som la ängsspår i full blåst med stark sidovind som gick över i motvind i böjen åt höger jag gjorde. Jag bröt och Pia la ett nytt spår i skogen, det gick bättre, han var lite berörd av skymningen (han höjde huvudet i mellanåt för att se sig omkring och lyssnade efter ljud) men så glad han blev när han hitta sin kretadrake =)
Vi åkte vidare och körde asfaltsspår på p10:es kaserngård.
Bea spårade jätte fint, mycket koncentrerat och med låg nos, tappade lite vid en 90gradersvinkel på gaveln av ett hus (det blev kraftigt vindsnurr där) men tog andra gavelvinkeln jätte fint och markera slutet jätte bra (en skinnbit).
Neo fick också ett asfaltsspår men han var inte riktigt mogen för det med mörker och ny miljö som störning så vi tar det en annan dag i dagsljus.
Tränade Neo på att gå i gallertrappa, försökte först uppifrån men det var lite läskigt med 4m ner, så vi tog det nerifrån och då gick det bra efter det både upp och ner =)
Åt lite italiensk hämtmat hemma hos Dayana....mummma! pasta med kyckling i nån krämig stark sås.
Åkte igenom en biltvätt med stackars Bettan, hon blev jätte lycklig och fick tillbaka sin ursprungliga färg vilket inte var lerbrun ;)


Idag har Neo fått följa med mig i bilen till jobbet.
Han tyckte det var jätte kul att bära alla sopor som fanns på bakgården ;)
På kvällen blev jag bjuden på jätte god middag hemma hos Dayana, en taigryta med ris till.
Efter det ställde Robert upp på att vara hundvakt medans Dayana följde med mig för att hjälpa mig städa bilen (har man bra vänner eller ! )
Försökte först på OK, åkte in i gör själv hallen där jag upptäckte att dem inte har damsugare!!
Gick in igen och berättade besviket att jag trodde det ingick, då talar säljaren om att damsugaren finns utanför men att jag fortfaranade får betala för en halvtimme, MYCKET DÅLIGT tycker jag!
Damsugaren slutade suga så vi åkte vidare till en statoil utanför stan där dem hänvisar oss till statoil i stan. Åker till statoil i stan där det förvisso kostade tio kroner men efter min historia så bjöd säljaren mig på andra omgången (behövs när det är en stycke allt för skitig hundbil!).
Sådär ja, efter mycket om och men har jag en ren fin bil, både invändigt och utvändigt!
Tack Dayana för hjälpen!!!

Gick sedan ner till p10:es kaserngård och promenera lite, Neo och Bea gick i gallertrappan som Neo gick i föregående dag. Han inte själv ta första klivet så var Neo halvvägs uppe medans Bea pep lite och tveka innan hon sa; va fan kan han så kan jag!
Lexus var för cool, han lyfte ena tassen och sa till matte; ska vi upp här så bär du mig!
Nu är det bums i säng som gäller.

Just det...två glada nyheter;
1 av ett lyckat missförstånd så har jag plats till klickertvåan i januari...med hund.
2 har fått lån på min bank så jag kan lösa mina andra lån och få en billigare månadskostnad och framför allt...bättre ränta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0