Arbetsmoral

Har funderat lite på arbetsmoral, hur mycket borde man ha av det?
Tror inte att jag kommer få något  diplom vid min gravsten när jag slitet ihjäl mig på mitt arbete.
................................................................................................................................................................................................
Några frågor jag ställt mig....

detta eviga stämplanden, ska man  stämpla ut när man;
* går på toa
*röker
*står och pratar med en kund man känner
* står och pratar med en arbetskollega
* dricker ett glas  vatten

Behöver man vara anträffbar i telefon när man har rast?

Ska man känna dåligt samvete om man inte hunnit med sina sysslor under dagen?

Ska man ha dåligt samvete för att man tar ut hela sin rast när man ligger illa till med tiden?

Om schemat läggs om in för jul, ska man våga säga att "jag vill inte ha några extra tider"?

Ska man behöva ringa sin arbetsgivare varje dag man är sjuk? ska det inte räcka med dag 1 och dagen innan man kommer tillbaka?

Är det inte arbetsgivarens ansvar att övriga dagar ringa och fråga hur det står till?

Måste man berätta vad man är för sjuk och hur länge jag kommer att vara sjuk?
................................................................................................................................................................................................

Har du som läsare något att lägga till eller är det något du vill komentera?

Kommentarer
Postat av: Krille och Fog

He he

Jag är nog arbetsgivarnas mardröm. Svarar ej i telefon när det är rast, anser att jag ska vara ombytt och klar när jobbet börjar likaså slutar (chefen bara det förstnämnda), självklart ska kundkontakt räknas som arbete, (PR, och anträffbarhet, du vet.), oavsett om man känner personen eller ej. Man måste ju få prata med kollegor på arbetstid det är väl för helvete inte koncentrationsläger vi driver i Sverige även om arbetsgivarna ibland vill att det ska kännas så.

Se det så här: dom ska vara jävligt glada att vi vill jobba åt dom, och vi gör det ju faktiskt bra, vi vill ju att jobbet ska finnnas kvar imorgon också, så vi sabbar ju inte på jobbet.

Kör hårt tjejen, jag älskar klasskampen sett från en arbetares ögon...

2006-12-30 @ 16:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0