regn och rusk

Nu är hösten på här =( 
Igår regnade det hela dagen och när klockan var nio var det kolsvart ute.
Hade jag inte haft hundarna hade jag nog gått i ide ett par veckor, tills kretaresan.
Istället är man ute i skogen och härjar i ösregn ;)
Körde lite uppletande med Neo i en ruta på 1,5*1,5 med mossa, hade en tennisboll jag gömde i mossan med ett par korvbitar. Uppskattad övning av Neo han var mkt fokuserad och det gick snabbt med nosen.
Neo fick lättra upp på några stenar under promenaden och gå in i en mörk vedbod, det klarade han galant.

Jag och Dayana vara ute på "Din hund och du" en sväng och gick med vovvarna. Lexus fick gå två svängar, en med Bea och en med Neo. Lexus är precis lagom storlek för Neo att leka med ;)
Bea simmade i sjön under stora strängnäsbron vid fästet närmast strängnäs så att säga.
Körde lite plockövningar med en spårpinne på Neo med Lex som störning ute på klubben, funka jätte bra, han fattade galoppen direkt; prestera=godis.

Idag ska jag dröna lite med Bea, köra lydnad och ett motivationsspår.
Neo får lite lydnad och ett spår.

Ska sätta upp pressennning längs stängslet mot vägen, Bea har börjat skälla på bilarna (troligen för att skydda Neo, har ALDRIG gjort så förut).


Pressening har jag inte hunnit få upp ännu, men mycket hann jag med i morse!
Började att promenera båda och dröna med Bea. Körde sedan lydnad och spår med båda.
Bea fick ett rakt spår på ca 75m på oslagen ängsmark med en slutapport, puchade henne framåt och kampade i slutet, funka jätte bra, hon var heltänd på pinnen!

Neo fick ett spår på ca 15m med näring var 3:e meter och som slut la jag två tennisbollar och två spårpinnar samt godis. Ska testa nästa gång att bara lägga en slutpinne med korvlukt på och belöna från fickan när han visar intresse, så föremålen inte blir överflödiga. Märktes på honom att det bara var maten som var betydelsfull. Annars så måste jag skryta om den lilla parveln, han spårade som en gud!
Körde lite lydnad med Neo, pyssla med lite med håll fastövning samt kontakt och sitt och ligg, funkar jätte bra!

Kör riktningsträning med Bea för att få in ett framförgående, körde kontakt i fotgåendet, funka jätte bra, fick till en bra nivå på det hela! jätte fin kontakt utan trängningar. Det går framåt, sakta....men säkert...
Tog en omgång med borsten på Bea, nu har den roliga fällningen börjat och det värsta kommer nog tyvärr vara när Helen har henne på min semester := /

(Har ju glömt att berätta att jag klippt klorna på Neo, det var några dagar sedan. Inget märkvärdigt, han skötte sig exemplariskt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0